၁။ အခၽင္းခၽင္းခၽစ္ေလာ (ဝါ) ကုိယ္နွင့္စပ္ဆုိင္သူကုိ ကုိယ္နွင့္အမၽွခ်စ္ေလာ (အသစ္ မဟုတ္ေသာအသစ္)
ေယာ ၁၃း၃၄-၃၅၊ ေယာ ၁၅း၁၇၊ မာကု ၁၂း၂၉း၃၁၊၁ေယာ ၃း၂၃၊ေရာမ ၁၃း၈-၁၀
ေရာမၾသဝါဒစာ အခန္းၾကီး ၁၃ ၈ အခ်င္းခ်င္းခ်စ္ျခင္းေမတၱာမွတပါး အဘယ္ေၾကြးမွ်မတင္ေစႏွင့္။ သူတပါးကိုခ်စ္ေသာသူသည္ အက်င့္တရားႏွင့္ျပည့္စံုၿပီ။
၉ အေၾကာင္းမူကား၊ သူ႔မယားကိုမျပစ္မွားႏွင့္၊ လူအသက္ကို မသတ္ႏွင့္၊ သူ႔ဥစၥာကို မခိုးႏွင့္၊ မမွန္ေသာသက္ေသကို မခံႏွင့္၊ သူ႔ဥစၥာကို တပ္မက္လိုခ်င္ေသာစိတ္ မရွိေစႏွင့္ဟူေသာ ပညတ္မွစ၍ အျခားေသာ ပညတ္ရွိသမွ်တုိ႔သည္၊ ကိုယ္ႏွင့္စပ္ဆိုင္ေသာသူကို ကိုယ္ႏွင့္အမွ်ခ်စ္ေလာ့ ဟူေသာ ပညတ္တခု၌ အပါအဝင္ ျဖစ္ၾက၏။
၁၀ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာရွိေသာသူသည္ ကိုယ္ႏွင့္စပ္ဆိုင္ေသာသူ၏ အက်ိဳးကိုမဖ်က္ဆီးတတ္။ ထိုေၾကာင့္၊ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာသည္ အက်င့္တရားျပည့္စံုရာ ျဖစ္သတည္း။ ရွင္ေယာဟန္ခရစ္ဝင္ အခန္းၾကီး ၁၃ ၃၄ သင္တို႔သည္ အခ်င္းခ်င္း တေယာက္ကိုတေယာက္ခ်စ္ၾကေလာ့။ ငါသည္သင္တို႔ကို ခ်စ္သည္ နည္းတူ အခ်င္းခ်င္းခ်စ္ၾကေလာ့ဟု ပညတ္သစ္ကိုငါေပး၏။
၃၅ သင္တို႔သည္ အခ်င္းခ်င္းခ်စ္ၾကလွ်င္၊ လူအေပါင္း တို႔သည္ ထိုေမတၱာကိုေထာက္၍ သင္တို႔သည္ ငါ၏တပည့္ျဖစ္သည္ကို သိရၾကလိမ့္မည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ရွင္ေယာဟန္ၾသဝါဒစာပဌမေစာင္ အခန္းၾကီး ၃ ၂၃ ဘုရားသခင္၏ ပညတ္ေတာ္ဟူမူကား၊ သားေတာ္ေယရႈခရစ္ကို ယံုၾကည္ရမည္။ သားေတာ္ပညတ္ေတာ္မူသည္အတုိင္း၊ အခ်င္းခ်င္းခ်စ္ရမည္ဟူေသာ ပညတ္ေတာ္ေပတည္း။
၂။ ယစ္ပူေဇာ္ၿခင္းမွ ခရစ္ေတာ္အေသခံ (ပဋိညာဉ္အသစ္)
ေဟၿဗဲ ၈း၆-၁၃၊ ေဟၿဗဲ ၉း၁-၂၈၊
ေဟျဗဲၾသဝါဒစာ အခန္းၾကီး ၈ ၆ ထုိမွတပါး၊ ေယရႈသည္ သာ၍ျမတ္ေသာဂတိေတာ္တို႔၌ တည္ေသာ၊ သာ၍ျမတ္ေသာပဋိိညာဥ္တရား၏ အာမခံျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ၊ သာ၍ျမတ္ေသာဝတ္ျပဳျခင္းအခြင့္အရာကုိ ရေတာ္မူ၏။
၇ ပဌမပဋိိညာဥ္တရားသည္ အျပစ္ တင္ခြင့္မရွိသည္မွန္လွ်င္၊ ဒုတိိယပဋိိညာဥ္တရားတည္ရေသာအခြင့္ကို အဘယ္ေၾကာင့္ရွာရသနည္း။
၈ ပဌမပဋိိညာဥ္ တရားကိုထာဝရဘုရားသည္အျပစ္တင္၍ မိန္႔ေတာ္မူသည္ကား၊
၉ ငါသည္ဤလူမ်ဳိး၏ ဘုိးေဘး တို႔ကိုလက္ဆဲြ၍ အဲဂုတၱဳျပည္မွ ေဆာင္သြားေသာအခါ၊ သူတို႔၌ ငါေပးေသာ ပဋိိညာဥ္တရားႏွင့္ ျခားနားေသာ ပဋိိညာဥ္ တရားသစ္ကို ဣသေရလအမ်ဳိးသား၊ ယုဒအမ်ဳိးသားတို႔၌ ငါေပးေသာ အခ်ိန္ကာလ ေရာက္လိမ့္မည္။ အရင္ငါေပးဘူးေသာပဋိိညာဥ္ တရား၌ သူတို႔သည္မတည္ၾက။ ငါသည္လည္းသူတို႔ကို မၾကည့္ရႈမျပဳစုဘဲေန၏။
၁၀ ေနာင္ကာလအခါ ဣသေရလ အမ်ဳိးသားတို႔၌ငါေပးအံ့ေသာ ပဋိိညာဥ္တရားဟူမူကား၊ ငါထာဝရဘုရားသည္ ငါ့ပညတ္တုိ႔ကုိ သူတို႔စိတ္ဝိညာဥ္ ထဲသို႔သြင္းမည္။ သူတို႔ႏွလံုးေပၚမွာ ငါေရးထားမည္။ ငါသည္သူတို႔၏ ဘုရားျဖစ္မည္။ သူတို႔သည္လည္း ငါ၏လူျဖစ္ၾက လိမ့္မည္။
၁၁ ထုိသူတုိ႔က၊ ထာဝရဘုရားကို သိေလာ့ဟု၊ အမ်ဳိးသားခ်င္း၊ ညီအစ္ကုိအခ်င္းခ်င္း တေယာက္ကုိတေယာက္ ဆံုးမၾသဝါဒမေပးရၾက။ အေၾကာင္းမူကား၊ အငယ္ဆံုးေသာသူမွစ၍ အႀကီးဆံုးေသာ သူတိုင္ေအာင္ ထုိသူ အေပါင္းတို႔သည္ ငါ့ကိုသိၾကလိမ့္မည္။
၁၂ ထုိအခါ ငါသည္သူတို႔အျပစ္မ်ားကို သည္းခံမည္။ သူတို႔ျပစ္မွားျခင္း၊ လြန္က်ဴးျခင္းမ်ားကုိ မေအာက္ေမ့ဘဲေနမည္ဟု ထာဝရဘုရားမိန္႔ေတာ္မူ၏။
၁၃ ပဋိိညာဥ္တရားသစ္ဟူ၍ မိန္႔ေတာ္ မူသည္တြင္ ပဌမပဋိိညာဥ္တရားကုိ ေဟာင္းေစေတာ္မူ၏။ ေရြ႔ေလ်ာ့၍ ေဟာင္းေသာ အရာမည္သည္ကား၊ ကြယ္ေပ်ာက္ျခင္းသို႔ ေရာက္လုနီး သတည္း။ ေဟျဗဲၾသဝါဒစာ အခန္းၾကီး ၉ ၁ တနည္းကား၊ ပဌမပဋိိညာဥ္တရားသည္ ဝတ္ျပဳရာစီရင္ခ်က္ႏွင့္၎၊ ေလာကီသန္႔ရွင္းရာ ဌာနေတာ္ႏွင့္၎ စပ္ဆုိင္၏။
၂ အဘယ္သို႔နည္းဟူမူကား၊ ဟဂ်ာဟု ေခၚေဝၚေသာ ပဌမတဲေတာ္သည္၊ ဆီမီးခံု၊ စားပြဲ၊ ေရွ႔ေတာ္မုန္႔ႏွင့္ ျပင္ဆင္လ်က္ရွိ၏၊
၃ ဒုတိယကုလားကာအတြင္း၌၊ ဟဂ်ာဟဂ်ဳန္ဟု ေခၚေဝၚေသာ တဲေတာ္ရွိ၏။
၄ ထုိတဲေတာ္၌ ေရႊလင္ပန္း ႏွင့္ ေရႊျဖင့္မြမ္းမံေသာ ပဋိိညာဥ္တရားေသတၱာရွိ၏။ ထုိေသတၱာ၌ မႏၷကိုထားေသာေရႊအုိး၊ အပြင့္ပြင့္အာရုန္၏ လွံတံ၊ ပဋိိညာဥ္တရားကိုေရးထားေသာ ေက်ာက္ျပားတို႔သည္ ရွိၾက၏။
၅ ထုိေသတၱာေပၚမွာ ဘုန္းႀကီးေသာေခရုဗိမ္တို႔သည္ အျပစ္ေျဖရာ ပလႅင္ကိုလႊမ္းမိုးလ်က္ရွိၾက၏။ ထုိအရာ မ်ားကို ယခုေသခ်ာစြာ ေျပာစရာအေၾကာင္းမရွိ၊
၆ ထုိသုိ႔ခပ္သိမ္းေသာ အရာတို႔သည္ ျပင္ဆင္လ်က္ရွိေသာအခါ၊ ယဇ္ပုေရာဟိတ္တို႔သည္ ဝတ္ျပဳ၍ ပဌမတဲ ေတာ္အတြင္းသို႔အစဥ္ဝင္ရၾက၏။
၇ ဒုတိယတဲေတာ္အတြင္းသို႔ ယဇ္ပုေရာဟိတ္မင္းတပါးတည္းသာ မိမိအျပစ္ေၾကာင့္၎၊ လူမ်ားအျပစ္ေၾကာင့္၎၊ ပူေဇာ္ေသာအေသြးကုိေဆာင္၍ တႏွစ္လွ်င္ တခါတည္းသာ ဝင္ရ၏။
၈ ပဌမတဲေတာ္ မပ်က္မွီတိုင္ေအာင္၊ သန္႔ရွင္းရာဌာနသို႔သြားေသာလမ္းမဖြင့္ေသးေသာအေၾကာင္းကို ထုိအမႈအရာအားျဖင့္ သန္႔ရွင္းေသာ ဝိညာဥ္ေတာ္သည္အရိပ္ေပးေတာ္မူ၏။
၉ ထုိတဲေတာ္ကား၊ ပူေဇာ္သကၠာႏွင့္ ယဇ္မ်ားကုိ ပူေဇာ္ေသာ ကာလတည္းဟူေသာ မ်က္ေမွာက္ကာလပတ္လံုး ပံုပမာျဖစ္၏။ ထုိပူေဇာ္သကၠာႏွင့္ ယဇ္မ်ားတို႔သည္ ကိုယ္ကိုကုိယ္ သိေသာစိတ္ကိုေထာက္လွ်င္လည္း၊ ဝတ္ျပဳေသာသူအားစံုလင္ျခင္းအက်ဳိးကုိ မေပးႏုိင္သည္ျဖစ္၍၊
၁၀ စားစရာ၊ ေသာက္စရာ၊ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာႏွစ္စရာတည္းဟူေသာ၊ ကိုယ္ခႏၶြာႏွင့္ ဆုိင္ေသာအထံုးအဖဲြ႔မ်ားႏွင့္တကြ အသစ္ျပဳျပင္ ျခင္းကာလတိုင္ရုံမွ်သာတည္ရၾက၏။
၁၁ ယခုမွာ လူလက္ျဖင့္မလုပ္၊ ဤေလာကဓာတ္ႏွင့္ မစပ္ဆုိင္၊ သာ၍ႀကီးျမတ္စံုလင္ေသာတဲေတာ္၌၊ ေနာက္မဂၤ လာအက်ဳိးတို႔၏ ယဇ္ပုေရာဟိတ္မင္းျဖစ္ေသာ ခရစ္ေတာ္သည္၊
၁၂ ငါတို႔အဘုိ႔ထာဝရ ေရြးႏႈတ္ျခင္း ေက်းဇူးကုိ ခံရ၍ ဆိတ္အေသြး၊ ႏြားကေလးအေသြးႏွင့္ မဟုတ္၊ မိမိအေသြးေတာ္ႏွင့္သန္႔ရွင္းရာဌာနထဲသို႔ တခါတည္းဝင္ေတာ္မူ၏။
၁၃ အေၾကာင္းမူကား၊ အညစ္အေၾကးရွိေသာသူတို႔အေပၚ၌ ျဖန္းေသာႏြားအေသြး၊ ဆိတ္အေသြး၊ ႏြားမကေလး၏ ျပာသည္၊ သူတို႔ကိုယ္ခႏၶြာ၌စင္ၾကယ္ျခင္းကိုျပဳႏုိင္သည္မွန္လွ်င္၊
၁၄ ထုိမွ်မက၊ အျပစ္ကင္းေသာ ကိုယ္ေတာ္ကို၊ ထာဝရ ဝိညာဥ္ေတာ္အားျဖင့္၊ ဘုရားသခင့္ေရွ႔၌ တင္လွဴပူေဇာ္ေသာ ခရစ္ေတာ္၏ အေသြးသည္၊ ေသျခင္းႏွင့္ စပ္ဆုိင္ေသာ အက်င့္ကို ပယ္ရွင္း၍၊ သင္တို႔သည္ အသက္ရွင္ ေတာ္မူေသာ ဘုရားသခင္ကို ဝတ္ျပဳမည္အေၾကာင္း၊ သင္တို႔၌ ကိုယ္ကိုကိုယ္သိေသာ စိတ္ကိုစင္ၾကယ္ေစျခင္းငွါ၊ သာ၍တတ္ႏုိင္ေတာ္မူသည္မဟုတ္ေလာ။
၁၅ ထုိေၾကာင့္ပဌမ ပဋိိညာဥ္တရားလက္ထက္၌ ျပစ္မွားေသာအျပစ္ကို လည္းလြတ္ေစျခင္းငွါ၊ ခရစ္ေတာ္သည္အေသခံေတာ္မူသည္ျဖစ္၍၊ ေခၚေတာ္မူေသာသူတို႔သည္ ဂတိေတာ္ႏွင့္ ယွဥ္ေသာ ထာဝရအေမြကိုခံရမည္ အေၾကာင္း၊ ထုိသခင္သည္ပဋိိညာဥ္ တရားသစ္၏ အာမခံျဖစ္ေတာ္မူ၏။
၁၆ အေမြခံေစျခင္းငွါ အခြင့္ေပး၍ စာခ်ဳပ္သည္အမႈမွာလည္း စာခ်ဳပ္တည္လွ်င္ စာခ်ဳပ္ေသာသူသည္ ဧကန္ေသရမည္မွန္ၿပီ။
၁၇ အကယ္၍ မေသလွ်င္၊ ထုိစာခ်ဳပ္သည္မတည္၊ ေသမွသာတည္၏။
၁၈ ထုိေၾကာင့္ပဌမပ ဋိိညာဥ္တရားကုိ စီရင္ေသာအခါ၊ အေသြးႏွင့္ ကင္း၍မစီရင္။
၁၉ တရားေတာ္၌ပါသမွ်ေသာပညတ္ တို႔ကုိေမာေရွ သည္ လူအေပါင္းတို႔အားေဟာေျပာၿပီးမွ၊ ေရႏွင့္ ေရာေႏွာေသာႏြား၊ ဆိတ္၏အေသြးကိုယူ၍၊ အနီဆိုး ေသာသိုးေမြးတပ္ေသာဟုႆုပ္ပင္ညြန္႔ႏွင့္၊ က်မ္းစာကို၎ လူအေပါင္းကို၎ ျဖန္းလ်က္၊
၂၀ ဤအေသြးကား၊ သင္၌ ဘုရားသခင္ဝန္ခံေတာ္မူေသာ ပဋိိညာဥ္၏အေသြးျဖစ္သည္ဟု ေျပာဆို၏။
၂၁ တဲေတာ္ႏွင့္ဝတ္ျပဳေသာ တန္ဆာမ်ား ကိုလည္း ထိုနည္းတူ အေသြးႏွင့္ျဖန္းရ၏။
၂၂ ပညတ္တရားအတိုင္း ခပ္သိမ္းေသာအရာတို႔ကို ကုန္မတတ္ အေသြး အားျဖင့္ စင္ၾကယ္ေစတတ္၏။ အေသြးမသြန္းေလာင္းဘဲ အျပစ္လႊတ္ျခင္းမရွိ။
၂၃ ထိုေၾကာင့္၊ ေကာင္းကင္ဘံု၌ ရွိေသာအရာတို႔၏ ပံုမ်ားကို ထိုသို႔ေသာယဇ္ပူေဇာ္ျခင္းအားျဖင့္ စင္ၾကယ္ေစရမည္ျဖစ္၍၊ ေကာင္းကင္အရာ တို႔ကို သာ၍ ျမတ္ေသာယဇ္ပူေဇာ္ျခင္းအားျဖင့္ စင္ၾကယ္ေစရ၏။
၂၄ ထိုသို႔ႏွင့္အညီ၊ မွန္ေသာသန္႔ရွင္းရာဌာနတို႔၏ ပံုျဖစ္ေသာ၊ လူတို႔လက္ျဖင့္လုပ္ေသာ သန္႔ရွင္းရာဌာန ထဲသို႔ ခရစ္ေတာ္သည္ မဝင္ဘဲ၊ ငါတို႔အတြက္ေၾကာင့္ ယခုဘုရားသခင္၏ ေရွ႔ေတာ္၌ ကိုယ္ကိုျပျခင္းငွါ၊ ေကာင္ကင္ ကိုယ္ထဲသို႔ ဝင္ေတာ္မူၿပီ။
၂၅ သို႔ေသာ္လည္း၊ ယဇ္ပုေရာဟိတ္မင္းသည္ သန္႔ရွင္းရာဌာနထဲသို႔ သူတပါးအေသြးႏွင့္ ႏွစ္တိုင္း အစဥ္ဝင္ရသကဲ့သို႔ ခရစ္ေတာ္သည္ အဖန္မ်ားစြာ ကိုယ္ကို ပူေဇာ္ရသည္မဟုတ္။
၂၆ ထိုသို႔ ပူေဇာ္ရသည္ မွန္လွ်င္၊ ကမၻာဦးမွစ၍ အဖန္မ်ားစြာ အေသခံေတာ္မူရ၏။ ယခုမူကား၊ ဤကပ္ကာလ အဆံုး၌ တခါတည္းကိုယ္ကို ပူေဇာ္ေသာအားျဖင့္ အျပစ္မ်ားကိုသုတ္သင္ပယ္ရွင္းျခင္းငွါ ေပၚထြန္းေတာ္မူ၏။
၂၇ လူသည္တခါတည္းေသ၍ ထုိေနာက္မွတရားစီရင္ေတာ္မူျခင္းကုိခံရသကဲ့သို႔၊
၂၈ ထုိနည္းတူ၊ ခရစ္ေတာ္သည္ လူမ်ား အျပစ္တို႔ကို ခံျခင္းငွါ တခါ တည္းကိုယ္ကိုပူေဇာ္ၿပီးမွ၊ ေနာက္တဖန္ထုိသခင္ကို ေျမာ္လင့္လ်က္ေနေသာ သူတို႔ကိုကယ္တင္ျခင္းအလုိငွါ၊
၃။ ေၿခေဆးမဂၤလာပါေသာ (ပဋိညာဉ္သစ္)
ေယာ ၁၃း၁-၈၊ မ ၂၆း၂၆-၃၀၊ ၁ေကာ ၅း၇၊ ထြက္ ၁၂း၁၁
ရွင္ေယာဟန္ခရစ္ဝင္ အခန္းၾကီး ၁၃ ၁ ပသခါပြဲမခံမီ၌ ေယရႈသည္ ဤေလာကမွ ခမည္းေတာ္ထံသို႔ေျပာင္းရေသာ အခ်ိန္ေရာက္သည္ကို သိေတာ္မူသည္ျဖစ္၍၊ ဤေလာက၌ရွိေသာ မိမိလူတို႔ကို ခ်စ္ေတာ္မူေသာေၾကာင့္ အဆံုးတိုင္ေအာင္ ခ်စ္ေတာ္မူ၏။
၂ ကိုယ္ေတာ္ကိုအပ္ႏွံမည္အေၾကာင္း မာရ္နတ္သည္ ရွိမုန္၏သား ယုဒရွကာရုတ္၏စိတ္ႏွလံုး၌ အႀကံေပးသြင္းႏွင့္ သတည္း။ ထိုအခါ ညစာကိုစားၾကစဥ္၊
၃ ခမည္းေတာ္သည္ အလံုးစံုတို႔ကို သူ၏လက္သို႔ အပ္ေပးေတာ္မူသည္ကို၎၊ သူသည္ ဘုရားသခင့္ထံေတာ္မွ ထြက္လာသည္ကို၎၊ ဘုရားသခင့္ထံေတာ္သို႔ ၾကြသြားမည္ကို၎ ေယရႈသည္ သိေတာ္မူသည္ႏွင့္၊
၄ စားပြဲမွထ၍ ဝတ္လံုေတာ္ကိုခြၽတ္ၿပီးလွ်င္၊ ပဝါကိုယူ၍ ခါးကိုစည္းေတာ္မူ၏။
၅ ထိုေနာက္မွ ေရကိုအင္တံု၌ ေလာင္း၍တပည့္ေတာ္တို႔၏ေျခကို ေဆးၿပီးမွ ခါး၌စည္း ေသာပဝါႏွင့္ သုတ္ေတာ္မူ၏။
၆ ရွိမုန္ေပတရုဆီသို႔ ေရာက္ေတာ္မူေသာအခါ ထိုတပည့္ေတာ္က၊ သခင္၊ ကိုယ္ေတာ္သည္ အကြၽႏ္ုပ္၏ ေျခကို ေဆးေတာ္မူမည္ေလာဟု ေမးေလွ်ာက္၏။
၇ ေယရႈကလည္း၊ သင္သည္ ငါျပဳေသာအမႈကို ယခုနားမလည္ေသး။ ေနာက္မွသိလိမ့္မည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
၈ ေပတရုကလည္း၊ ကိုယ္ေတာ္သည္ အကြၽႏ္ုပ္၏ ေျခကို အလ်င္းေဆးေတာ္ မမူရဟုေလ်ာက္၏။ ေယရႈကလည္း၊ သင့္ကိုငါမေဆးရလွ်င္ သင္သည္ငါႏွင့္ မဆက္ဆံရဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ေကာရိ ႏၱဳ ၾသဝါဒစာပဌမေစာင္ အခန္းၾကီး ၅ ၇ သင္တို႔ သည္ တေဆးမဲ့ျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ၊ အသစ္ေသာမုန္႔စိမ္းျဖစ္မည္အေၾကာင္း၊ ေဟာင္းေသာတေဆးကို သုတ္သင္ ပယ္ရွင္းၾကေလာ့။ အေၾကာင္းမူကား၊ ခရစ္ေတာ္တည္းဟူေသာ ငါတို႔ပသခါသိုးငယ္သည္ ငါတုိ႔အဘို႔ ယဇ္ပူေဇာ္ရာျဖစ္၏။ ထြက္ေျမာက္ရာက်မ္း အခန္းၾကီး ၁၂ ၁၁ အဘယ္သို႔ စားရမည္နည္းဟူမူကား၊ ခါးစည္းကိုစည္းလ်က္၊ ေျခနင္းကိုစီးလ်က္၊ ေတာင္ေဝးကိုကိုင္လ်က္၊ အလွ်င္အျမန္ စားရ မည္။ ထာဝရဘုရား၏ ပသခါျဖစ္သတည္း။